İtalya’daki L’Aquila Üniversitesi’nde yürütülen ve Lipton Çay Enstitüsü tarafından desteklenen bir araÅŸtırma, sadece günlük bir bardak düzenli siyah çay tüketiminin bile kalp ve damar hastalıklarına karşı korunmaya yardımcı olabileceÄŸini ortaya koydu.
Yapılan açıklamaya göre yaş ortalaması 33 olan ve 19 sağlıklı erkekten oluşan bir grupla yürütülen araştırmada, katılımcılara her biri bir hafta süren beş periyotluk sürelerde, beş farklı siyah çay miktarı verildi. Tüm verilen çayların kafein düzeyi sabit-standart bir dozda tutulurken, çay flavonoidlerinin dozu günlük 0 (kontrol dozu), 100, 200, 400 ve 800 mg/gün olarak uygulandı. Kişisel demleme tercihlerine de bağlı olarak, standart bir fincan çayda ortalama 100-200mg flavonoid bulunduğu göz önüne alınarak yapılan araştırma sürecinde katılımcıların doğal olarak bol miktarda flavonoid içeren besin ve içecekleri tüketmesi engellenerek sonuçların sadece bol flavanoid içeren siyah çay tüketiminin etkisini gösterdiğinden emin olunması amaçlandı.
Çalışmanın baÅŸ araÅŸtırıcısı ve bu alandaki önemli araÅŸtırmacılarından biri olan Profesör Claudio Ferri sonuçları şöyle deÄŸerlendirdi: “Çalışmamız sayesinde damar iÅŸlevinde iyileÅŸmenin, günlük bir fincan siyah çay tüketimiyle baÅŸladığını ve bu miktarın artırılmasının daha da etkili sonuçlar verdiÄŸini açıkça göstermiÅŸ olduk. Siyah çayın kol atardamarı üzerinde etkisini deÄŸerlendirmek üzere altın standart yöntemini kullandık ve damar geniÅŸlemesinde belirgin bir geliÅŸme gözlemledik. Aynı zamanda, siyah çay tüketiminin kan basıncını düşürdüğü ve damar sertliÄŸini azaltarak kan damarlarının elastik kapasitesinin arttığı gözlemledik. Tek bir fincan normal siyah çay ile baÅŸlayan damar özellikleri üzerindeki bu koruyucu sonuçlar, siyah çayın her gün çay içen kiÅŸilerde kalp ve damarlar üzerinde nasıl etkili olacağına iÅŸaret etmektedir.”
Lipton Çay Enstitüsü AraÅŸtırma Direktörü Dr. Paul Quinlan ise görüşlerini şöyle dile getirdi: “Son yıllarda, giderek artan sayıda bilimsel araÅŸtırma gösteriyor ki, düzenli çay tüketimi anlamlı zihinsel ve fiziksel saÄŸlık yararları saÄŸlıyor. Bu yeni çalışma, flavonoidlerin damar iÅŸlevinin saÄŸlıklı ÅŸekilde sürdürülmesinde önemli bir rol oynadığını ve uzun vadede kalp ve damar saÄŸlığına katkıda bulunabileceÄŸini göstererek bir adım daha ileri gitti. Bu, düzenli çay tüketenlerin daha düşük kalp krizi riskine ve yüzde 21 daha düşük felç riskine sahip olduÄŸunu gösteren mevcut kanıtları da desteklemektedir. Bu çalışma sayesinde, çayın saÄŸlığımız üzerindeki rolünü, özellikle de kalp ve damar saÄŸlığı üzerindeki yararlı etkilerini daha iyi anlamış olduk.”
http://sagliklibiryasam.com/bir-bardak-cay-kalbe-iyi-geliyor